De eerste week: Ultimate Oz - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu De eerste week: Ultimate Oz - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu

De eerste week: Ultimate Oz

Door: Pjirkje Mink

Blijf op de hoogte en volg Pjirkje

31 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Na een vlucht van 14 uren vanaf Dubai landde het vliegtuig van Quantas zondagochtend 23 oktober om 6 uur in Sydney. Gelukkig kwam ik snel door de douane heen en ook mijn backpacktas had ik snel gevonden. Met een busje werd ik, samen met nog 3 Nederlanders naar het hostel gebracht. We konden helaas nog niet inchecken omdat het nog zo vroeg was. Daarom zijn we na een bakkie op het terras de stad gaan verkennen. We kwamen aan bij Darling Harbour. Hier kreeg ik gelijk een vakantiegevoel met om mij heen vele palmbomen, een strakblauwe lucht, boten in helder water en allemaal gezellige cafeetjes en restaurantjes. We hebben hier lekker even rondgewandeld en een late breakfast gedaan. Teruggekomen in het hostel was onze kamer gelukkig ook gereed. We zitten in een heel groot hostel (Wake up), midden in het centrum. Ik slaap in een dorm room. Dit is een kamer die je met meerdere mensen deelt. In mijn geval zijn dat er 9! Dit is/was wel even wennen hoor. Je hebt namelijk helemaal geen privacy, maar aan de andere kant is het ook wel weer gezellig.
Op zondagavond heb ik met twee Nederlandse jongens (Quinten en Gido) gegeten bij de Thai. Je ziet hier heel veel Thaise en Chinese eettentjes en wanneer je over straat loopt zie je veel mensen van Aziatische afkomst. Teruggekomen in het hostel ben ik gelijk mijn bed ingedoken want ik merkte dat ik wel wat last kreeg van de jetlag. Ik viel dan ook gelijk in slaap. Helaas werd ik na 4 uren alweer wakker en duurde het heel lang voordat ik weer in slaap viel. Maandagochtend werd ik gelukkig wel uitgerust wakker en dat was ook wel nodig want dit was de start van de introductieweek: "The Ultimate Oz". We kregen eerst wat info over hoe de week eruit zou komen te zien en daarna gingen we een tour/wandeling door de stad maken. We zijn onder andere naar het Sydney Opera House en de Harbour bridge gelopen. Heel gaaf om dit ineens in het echt te zien; ik kan ze dan ook weer afstrepen van mijn lijstje. Omdat ik nog geen borrel had gehad hier in Sydney vond ik dit nu het geschikte moment op deze prachtige locatie. Voor 10 dollar (ongeveer 7,50) heb ik een lekker Australisch wijntje gedronken in de haven.
In de avond was er een welkomstdiner (pizza en wijn) in de bar die onder het hostel zit. Dinsdagochtend was ik om 6 uur alweer klaarwakker. Ik heb mijn sportkleding aangetrokken en ben heerlijk wezen hardlopen door Darling Harbour. In de middag stond er een boottrip op het programma. Op een catamaran hebben we een geweldige middag gehad waarbij we o.a. het Opera House vanaf het water hebben gezien. De boot werd voor anker gelegd en toen hebben we op de boot een barbeque gedaan. Dit is de eerste van de velen die er waarschijnlijk nog zullen gaan volgen! Het was volop genieten in de zon en heb een paar keer gedacht: "Normaal was ik nu aan het werk geweest..wat bof ik toch!"
Woensdagochtend moesten we alweer vroeg uitchecken. Ik had een afspraak bij de bank voor het openen van een rekening. Uiteindelijk is het de bedoeling om hier aan het werk te gaan en dan moet al dat geld natuurlijk wel ergens heen:)
's Middags gingen we in de bus richting Nelson bay, een ritje van ongeveer 4 uur.
In Nelson bay verblijven we 2 nachten op een camp: midden in de natuur en vlakbij het strand. Op dit camp woont ook Joshie de Kangaroo. Geweldig om skippie dan eindelijk in het echt te ontmoeten en dit werd vastgelegd met een selfie.
Na het avondeten begonnen we met drankspelletjes. Haha, ik voelde me echt weer even 16. Het was een prachtige avond waarbij we elkaar vooral bij het spel "Never have I ever" beter hebben leren kennen. De avond sloten we af op het strand met muziek en wijn onder een prachtige sterrenhemel.
Donderdagochtend werd ik na 3 uurtjes slaap best fit wakker en dat was maar goed ook want er stonden weer allemaal activiteiten gepland. Als eerste gingen we sandboarden. Met grote 4by4 auto's werden we naar een hele grote zandvlakte gereden. Wauw!!!! Wat was dit gaaf. Eerst is het even spannend om zo'n zandberg af te sjeesen, maar al na 1 keer had ik de smaak te pakken en ben ik de berg vaak afgeweest.
Een andere activiteit deze dag was een bezoekje aan het Tomaree National Park. Hier hebben we een klim gedaan waarbij we een prachtig uitzicht over allemaal mooie stranden hadden. 's Avonds hebben we heerlijk gegeten van de barbeque en daarna was er een reptielenshow waarbij je allemaal "enge" dieren mocht vasthouden. Op mijn bucketlist stond dat ik nog eens een slang om mijn nek moest houden. Laat de meneer nou net een grote python bij zich hebben. Ik hoefde dan ook niet na te denken toen hij vroeg wie hem om de nek wilde hebben. Wel heb ik de hele avond nog een kriebelgevoel gehad in mijn nek.
Op vrijdagochtend gingen we een dolfijnencruise doen. Helaas was het weer tijdens deze cruise heel slecht. Het heeft bijna de hele tijd geregend. In plaats van lekker in de zon op het dek zitten zat bijna iedereen nu binnen met een dikke trui/vest aan. Volgens mij heb ik wel 4 koppen thee gedronken om warm te blijven. We hebben gelukkig nog wel een aantal dolfijnen gespot. Helaas waren ze best ver weg... Ik vond het niet eens de moeite om er een foto van te maken.
Na de cruise en lunch begon het zonnetje weer te schijnen en gingen wij terug in de bus en trein richting Sydney. In totaal duurde dit bijna 4 uren en ondanks dat ik nog maar een paar dagen in Sydney verblijf voelde het al als thuiskomen toen we Sydney Central bereikten.
Het weekend werd ingeluid met pizza bij de Domino's: mmmmm, en daarna een gezellig stapavondje!
De volgende dag heb ik eerst heerlijk uitgeslapen en daarna ben ik wezen hardlopen met Ella. Ella is een meisje uit België waarmee ik de afgelopen dagen veel ben opgetrokken. In de middag ben ik de stad ingegaan om een outfit te shoppen voor de avond. We gingen namelijk met de hele groep op kroegentocht en het kledingvoorschrift was: "Dress to impress!" Dit was wederom een gezellig avondje waarbij we werden 'thuisgebracht' in een partybus. Je kunt hier trouwens heel goed shoppen. Er zijn prachtige winkelcentrums met vele internationale merken. In deze winkelcentrums heb je ook heel veel eettentjes. Ik heb tot nu toe ook elke avond buiten de deur gegeten. De keuze is reuze en heerlijk!!
Zondag was de laatste dag van de introductieweek. Deze sloten we af met een beachwalk. We hebben bijna 10 kilometer gelopen vanaf Coogee naar Bondi Beach. Onderweg konden we ook nog genieten van de "Sculptures by the Sea".
Het is hier nu maandagochtend en ik kijk terug op een geslaagde eerste week! Mijn plan is om de komende tijd in Sydney te blijven, werk te zoeken en een verblijfplaats voor langere tijd. Maar niets is zo veranderlijk als het leven van een backpacker dus het kan ook best zijn dat ik volgende week weer ergens anders ben:)


  • 31 Oktober 2016 - 01:52

    Lysanne:

    Machtig!!! Zo fijn om te horen dat je je zo goed vermaakt en dat je je zelfs al thuis voelt daar :-) Ben benieuwd naar de komende week ;-) XXX

  • 31 Oktober 2016 - 06:11

    Marga:

    Super Pjirk!!!! Geweldig om alles wat je mee hebt gemaakt deze eerste week zo te lezen!! Ik kijk uit naar de volgende. Xx

  • 31 Oktober 2016 - 06:14

    Jurjen Van Der Meer:

    Hoi Pjirkje,
    Moai dat de earste wike goed slagge is. Genietsje derfan. Wy hâlde Fryslân salang wol oan 'e praat, bemoei do dy mar lekker mei Australië.
    Jurjen

  • 31 Oktober 2016 - 06:24

    Jikke:

    Goedemorgen, fantastisch wat een belevenissen de eerste week. Ga zo meteen richting werk....ja ben weer ad slag. Veel plezier en geniet! Groetnis Dubbeld & Jikke

  • 31 Oktober 2016 - 06:55

    Jeannette :

    Heeerlijk leave, jaloersmakende foto's!! En wat heb je een bruisende eerste week achter de rug..op naar de volgende! Dikke tut

  • 31 Oktober 2016 - 07:40

    Lenie:

    Wauw al in 1 week zoveel gedaan!! Wat gaaf zeg!
    Fijn dat je je zo thuis voelt en aan het genieten bent!!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag!!
    Liefs!

  • 31 Oktober 2016 - 07:41

    Joke Van Holstein:

    Hey Pjirk wat een pracht verhaal! En wat geniet je van nog mr het begin van je avontuur. Fijn dat het goed met je gaat dat is ook de bedoeling meid. Heel veel plezier met wat er nog komen gaat. En suc6 met het zoeken van een baan, het gaat je lukken.

    Dikke tut joke.

  • 31 Oktober 2016 - 08:27

    Fetsje Bijstra:

    O Pjirkje, wat een mooi verslag en je bent inderdaad een dikke bofkont. Mooie omgeving ....
    Ik vind het ontzettend stoer met die slang om je nek...
    Ben heel nieuwsgierig naar je volgende verslag...

    Groetjes van Fetsje

  • 31 Oktober 2016 - 08:35

    Roelineke:

    Wat een belevenissen in één week tijd ..
    En superleuk om op deze manier met je mee te reizen!!

    Have A lot of fun leave Pjirkje

  • 31 Oktober 2016 - 09:46

    Susan:

    Hoi Pjirk.

    Wat leuk om te lezen wat je nu al allemaal hebt beleefd. Die python brrrrrrr........ moet er niet aan denken.
    Heel veel plezier en ik ben nu al weer benieuwd naar het volgende verhaal.


  • 31 Oktober 2016 - 10:07

    Hielkje Van Den Berg:

    Wow, wat een mooi verslag. Wat heb je al veel gedaan in een week tijd. Er volgen nog 51 weken, dat belooft wat!

  • 31 Oktober 2016 - 10:21

    Aliena Bok:

    Hey pjirkje

    Wat al een hele belevenis in z'n korte tijd dat je geniet is wel duidelijk.
    Ontzettend veel plezier in je grote avontuur en vooral genieten van alles wat nog komen gaat.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven.

    Liefs van aliena










  • 31 Oktober 2016 - 12:16

    Renske:

    Lieve Pjirk,

    Wat een super leuk verhaal om te lezen, fijn dat je eerste week zo leuk was.
    Geniet!!!
    Kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

    Dikke tut!!!!

  • 31 Oktober 2016 - 15:46

    Anne Zwier:

    Hallo Pjirkje,

    wat heb je een top tijd daar! Ik geniet mee en ben stiekum jaloers. Heeeeel veel plezier, zon, liefde, gezondheid, wijntjes etcetcetc..... kus uit Lemmer!

    Anne

  • 31 Oktober 2016 - 17:11

    Thea:

    Hey Pjirk wat heerlijk allemaal.
    Ik ben net weer terug van het mooie weer dus weet hoe het voelt.
    Nu weer met hernieuwde energie aan t werk.
    Benieuwd naar hè volgende plekje.


  • 31 Oktober 2016 - 17:29

    Irene Walda:

    Hoi Pjirkje,

    Nog maar net onderweg en al zoveel beleefd en gedaan...Machtig! Ik geniet echt een beetje mee van al je avonturen en herken natuurlijk ook veel.....
    Op de onderwijsdag van Semko bij ons op school trof ik 2 vriendinnen van je. Die zijn ook al besmet.....
    Ivan heeft net Sri Lanka gedaan (is op de weg terug, hoop ik) en dan nog 8 dagen Malediven, India en een trektocht door Nepal..(als dat maar goed komt) Ik hoop dat hij thuis is als jij nieuwjaar viert in Sidney. Have fun and enjoy veel liefs en dikke tuut, Irene

  • 31 Oktober 2016 - 18:23

    Rena:

    Jeetje Pjirkje, wat een bijzondere eerste week! Tijdens het lezen van je verhaal kreeg ik gewoon een beetje kippenvel. De indrukken en de uitdagingen van de eerste ervaringen daar, je zelfs al “thuis” weten te voelen. Geweldig! Ik wens je enorm veel succes met je plan om eerst in Sydney te blijven, daar een verblijfplek en een baantje te zoeken. Maar wat je zegt; niets is zo veranderlijk als het leven van een backpacker. Toen ik deze regel las schoot mij het liedje van Xavier Rudd – ‘Follow The Sun’ mij te binnen. Ik deel dit met je omdat ik denk dat deze songtekst tijdens bepaalde momenten toepasselijk voor je kan zijn… “Tomorrow is a new day for everyone” Liefs, Rena


  • 31 Oktober 2016 - 18:40

    Anneke G :

    Ziet er goed uit Pjirk! Prachtplaatjes.
    Leuk om jouw verhaal te lezen.

  • 31 Oktober 2016 - 19:57

    Wilma:

    Wauw. ..wat al veel gedaan en beleefd....stoer hoor die slang om je nek ! Ik ben net als velen alweer benieuwd naar je volgende verslag!
    Succes met het vinden van een baan en woonruimte!
    Dikke tuut xx

  • 01 November 2016 - 14:36

    Lisette:

    Wauw, dat klinkt allemaal fantastisch Pjirkje. Wat heerlijk dat je zo hebt genoten van je eerste week in Downunder. Ik kijk uit naar je volgende reisverslag. Heel veel plezier daar!
    Groetjes, Lisette

  • 07 November 2016 - 09:27

    Titia:

    Beide verhalen net gelezen, heerlijk ik droom weer helemaal weg naar de Aussie tijd! Je bent volop aan het genieten! Fijn he weer even 16? Dikke tut

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

....

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2017

Sydney-Bali-Joure

21 September 2017

East Coast

16 Augustus 2017

Update uit Sydney

29 Juli 2017

Hardlopen voor het goede doel

07 Juli 2017

The Outback
Pjirkje

21 oktober op reis naar Australië!

Actief sinds 20 Sept. 2016
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 115823

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 30 November -0001

Het aftellen is begonnen!

23 Oktober 2016 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: