Update uit Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu Update uit Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu

Update uit Sydney

Door: Pjirkje Mink

Blijf op de hoogte en volg Pjirkje

16 Augustus 2017 | Australië, Sydney

Vandaag is het 16 augustus. Een dag waar ik al heel erg lang naar uitkijk. Waarom? Omdat Reinou en Jeannette vandaag zullen landen in Australië. 2 vriendinnen waarmee ik al 26 jaar een vriendschap heb. Ik vind het zo bijzonder dat ze vrijdag hier in Sydney met mij mijn 30ste verjaardag gaan vieren!!! Dit zal onvergetelijk worden.
Na een aantal dagen in Sydney staat er na het weekend een campervan op ons te wachten. In een dikke 3 weken gaan we op roadtrip langs de oostkust. In de volgende blog zal ik jullie hierover uitgebreid verslag doen.
De afgelopen weken waren weer leuke weken waarbij werk en ontspanning elkaar goed afwisselden. Een aantal leuke dingen die ik heb gedaan waren:
De Spit to Manly walk: Dit is een mooie kustwandeling van 10 km. Hij stond al heel lang op mijn lijstje! Nu was het 2 weken geleden dan echt zover. Op een mooie zonnige dag heb ik samen met ex-huisgenootje Elien genoten van de prachtige uitzichten die deze wandeling ons gaf.
Schaatsen in Bondi: jaja, het is hier winter en dan moet er natuurlijk geschaatst worden. Samen met collega Chantanni heb ik de ijzers onder gebonden en hebben we heerlijk geschaatst. Het was bijzonder hoor want terwijl we schaatsten hadden we uitzicht over het strand.
Naar Cockatoo Island: de ferry bracht me naar dit eiland waar vroeger een gevangenis was. Later is dit een belangrijke scheepswerf geworden. Met behulp van een audio tour ben ik het eiland rondgelopen. Ik vond het allemaal heel interessant en had bovendien vanaf het eiland ook weer mooie uitzichten over de stad.
Natuurlijk was het hoogtepunt dé grote run van 14 km waarvoor ik me 5 weken geleden nog heb ingeschreven. Elke week werd er getraind en de afstanden werden steeds groter. Ik vond het heerlijk om routes te bedenken door de stad en mijn allermooiste trainingsrondje was vanaf mijn huis naar het Opera House. Precies 14km! Ik moest wel even wat tranen laten toen ik op mijn favoriete bestemming aankwam. Wat was ik trots! Iets anders om trots op te zijn: al die mooie sponsorbedragen die binnenstroomden. Ik had een sponsordoel van 1000 dollar in mijn hoofd. Uiteindelijk is dit bijna 1500 geworden!!
Op zondag 13 augustus was het dan eindelijk zover. Om 6 uur ging mijn wekker. Mijn telefoon stond vol met lieve supportberichtjes en ik voelde de energie door mijn lichaam stromen. Wat had ik er zin in! Na een lekker healthy ontbijt pakte ik de trein richting Hyde park. De start was om 8:30 maar ik ging al eerder omdat er een fotomoment was voor "the breast cancer foundation." De sfeer zat er al goed in! Het was een prachtige zonnige dag en ik zag alleen maar vrolijke mensen rondlopen.
Ondertussen was Tinke ook gearriveerd in het park en liepen we naar de start. Het uitzicht wat we daar hadden was absurd: duizenden mensen die voor ons stonden te wachten om te mogen starten. Het heeft ons denk ik ook wel bijna 10 min gekost voordat we daadwerkelijk de startlijn overgingen.
De hele run was voor geweldig! Al die mensen die meededen, supporters langs de weg, kinderen die met snoepjes langs de kant stonden, allemaal leuke bands en de meest prachtige uitzichten over de stad. Ik heb vaak met kippenvel gelopen, ook al brandde de zon behoorlijk.
Na 8 km was er de "Heartbreak Hill", een kronkelende heuvel van 2km lang waarbij we behoorlijk wat meters zouden stijgen. Ik had hem 1 keer getraind en eerlijk is eerlijk: ik moest toen onderweg een paar keer stoppen omdat het pittig was. Voor mij was dit dan ook dé grote uitdaging tijdens de run. Bijzonder genoeg zat ik zo vol adrenaline dat ik boven was voordat ik het doorhad. Ik heb ook geen 1 moment aan stoppen gedacht. Vanaf daar gingen we alleen nog maar na beneden en ook al moesten we nog 4km, we hadden het gevoel dat we er al waren.
Tijdens de run zeiden Tinke en ik een paar keer hoe bijzonder het wel niet was, 14 km hardlopen door "onze mooie stad". Eigenlijk vonden we het jammer dat de finish in zicht was. We zaten zo vol met adrenaline, we hadden nog wel even door kunnen gaan!!
Vlak voor de finish pakten we elkaar bij de hand en hebben we nog een mooie eindsprint gedaan! We gingen samen stralend de eindstreep over. Wat ik nog een heel mooi moment vond was dat de breast cancer foundation een aanmoedingingstent had pal voor de finish. Hier stonden 2 huisgenootjes van mij ons toe te juichen.
Nadat we de mooie medaille in ontvangt hebben genomen gingen wij ook richting de roze tent waar ik een lekkere massage kreeg. Ondertussen waren Jolien en Nikki ook gearriveerd. Met z'n viertjes gingen we naar de "afterparty tent" van Tinke haar werk. Deze tent stond op een toplocatie: midden op het strand van Bondi.
Hier stond allemaal lekker eten voor ons klaar maar natuurlijk moest er eerst geproost worden op onze overwinning! De hele middag hebben we genoten van het prachtige weer, de lekkere drankjes en alle gezelligheid.
Met Jolien heb ik de avond voortgezet in Bondi Beach Road Hotel waar een gezellige afterparty plaats vond.
Ik ben enorm blij dat ik heb meegedaan aan deze run. 5 weken geleden dacht ik het nooit van mijn leven te kunnen halen en nu blijkt maar weer dat wanneer je echt ergens voor gaat het lukt!
Ik had de avond voor mijn run trouwens mijn laatste werkdag bij the Butler. Ik weet nog zo goed dat ik hier begin mei kwam werken. Ik moest eerst best wel wennen en ik miste mijn baan bij Luna Park. Toch heb ik hier uiteindelijk een hele mooie periode gehad waarbij ik ook weer veel heb geleerd en leuke mensen heb leren kennen.
Donderdagavond staat er nog een etentje gepland met Rein en Sjaan. Ik mag deze keer zelf lekker gaan genieten van het heerlijke eten en het prachtige uitzicht over de stad.
Ik ga nu richting het vliegveld:) Tot de volgende update! X Pjirk







  • 16 Augustus 2017 - 10:57

    Harm Jan & Lida:

    Hey Pjirkje,

    Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven. De positiviteit straalt er vanaf! Bijzonder hoor, dat je dit allemaal mee mag maken.

    Alvast een hele fijne verjaardag gewenst. 30! Mooie leeftijd!

    Wij wensen jullie een mooie en bijzondere tijd. Geniet ervan!

    Groetjes van Harm Jan & Lida

  • 16 Augustus 2017 - 11:45

    Hielkje:

    Een hele fijne tijd gewenst met Reinou en Jeanette!
    Liefs van Piebe en Hielkje

  • 16 Augustus 2017 - 12:10

    Titia:

    Waauw Pjirk! Om trots op te zijn

  • 16 Augustus 2017 - 12:27

    Lysanne:

    Met een grote glimlach op m'n gezicht lees ik je verhaal. Heerlijk geschreven en heerlijk om te lezen dat je zo geniet. Dat zal de komende weken niet anders zijn ;-) XXX

  • 16 Augustus 2017 - 13:11

    Christien:

    Mooi verhaal Pjirkje!! Gaaf om te lezen, de happiness straalt er vanaf, top! :))

    Liefs & 'een Viareggio-groet', Christien ;)

  • 16 Augustus 2017 - 20:04

    Fam.Hofstee:

    Hallo Pjirkje,

    Kom net thuis van het werk. Nu effe jou verhaal gelezen. Fijn dat de vriendinnen komen. Maak er een onvergetelijke tijd van.

    Groetnis,

    Dyn fam. ut Tsjerkgaast

  • 16 Augustus 2017 - 22:18

    Wilma:

    Topper!!!
    Een fijne tijd met je vriendinnen en een geweldige verjaardag toegewenst!
    Zal er eentje op jou drinken!❤️

  • 23 Augustus 2017 - 22:06

    Joke:

    Zo Pjirk wat leuk dit verhaal na mijn vakantie te lezen! En wat ben je een topper.
    Fijn dat je nog zo geniet.

    Lieve groetjes uit ijlst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

....

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2017

Sydney-Bali-Joure

21 September 2017

East Coast

16 Augustus 2017

Update uit Sydney

29 Juli 2017

Hardlopen voor het goede doel

07 Juli 2017

The Outback
Pjirkje

21 oktober op reis naar Australië!

Actief sinds 20 Sept. 2016
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 115782

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 30 November -0001

Het aftellen is begonnen!

23 Oktober 2016 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: