Hardlopen voor het goede doel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu Hardlopen voor het goede doel - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu

Hardlopen voor het goede doel

Door: Pjirkje Mink

Blijf op de hoogte en volg Pjirkje

29 Juli 2017 | Australië, Sydney

Graag jullie aandacht voor het volgende:
Op zondag 9 juli heb ik samen met Tinke meegedaan aan de "Harbour Run". Dit was een supermooie run die 's ochtends om 8 uur begon. Een half uurtje later bereikten we de finish. We gingen door naar de Opera bar waar we tot 's middags laat hebben gezeten. Wat was dit genieten!!!!
Tinke vertelde dat ze mee ging doen aan de "City to Surf" run op 13 augustus en vroeg of ik ook mee wilde doen. Een run van 14 km! Mijn eerste reactie was: dat lukt me noooooooooooit, en het is al over 5 weken!
(Mijn loopjes houden eigenlijk altijd wel op na 5km).
Toch was er iets wat me wel enthousiast maakte: het zou de allergrootste run van het jaar worden in Sydney en Tinke zei dat we komende weken lekker gezellig zouden gaan trainen. Bovendien leek het me nog wel een mooie uitdaging zo voor mijn 30ste verjaardag. Ik besloot om er nog even een nachtje over te gaan slapen.
Na wat advies gevraagd te hebben op de familie app: "Doen Pjirk, je zusje fietst ook ongetraind de Elfstedentocht" was ik om!
Ik heb me ingeschreven en ik kon er niet meer onderuit.
Bij de inschrijving kon ik een doel uitzoeken waar een groot deel van mijn inschrijfgeld naartoe gaat. Ik hoefde hier niet overna te denken en koos "the breast cancer foundation" uit. Alweer 12 jaar geleden heb ik mijn lieve moeder aan deze verschrikkelijke ziekte verloren. Ook mijn beppe heeft de strijd verloren tegen borstkanker.
Ik ontdekte dat ik een sponsorpagina aan kon maken en besloot dat te doen.
Wanneer ik een mooi sponsorbedrag bij elkaar zou kunnen halen zou ik nóg gemotiveerder worden om succesvol de finish te halen!
Mijn doel is om (minimaal) 1000 dollar op te halen en ik ben al ruim over de helft. Elke donatie, groot of klein maakt me blij en soms zelfs een beetje emotioneel.
Deze week kwam er ook nog een heel bijzonder berichtje binnen van Dukke; de vriendin van heit.
Ze heeft bedacht om me "mentaal te steunen" vanuit Joure. Dit gaat ze doen door op exact hetzelfde moment/tijdstip als ik mijn run doe hier in Sydney, samen met Griet 14km te lopen.
Dit betekent midden in de nacht in Joure!!! Wat zijn het ook een toppers!
Nog 2 weken te gaan... Ik ben druk aan het trainen en het wordt echt nog een héle uitdaging!! Sydney is niet zoals Joure mooi vlak, maar ik zal ook een paar behoorlijke hoogteverschillen moeten trotseren.
Maar...alles voor het goede doel!!
Deze week werd ik ook nog gebeld door de stichting. Ze vonden het bijzonder dat ik al zoveel geld had opgehaald en ze wilden me een loopshirt toesturen als bedankje. Supertof; dan kan ik iedereen de 13de ook laten zien voor wie ik loop!
Wil je mij nog sponsoren? Dat kan doormiddel van de onderstaande link:
https://city2surf2017.everydayhero.com/au/pjirkje-mink

Heeel erg bedankt!!! X PJ

  • 29 Juli 2017 - 17:11

    Jikke:

    Heel veel suc6 Pjirkje.

    Groetnis,

    de Hofstee's

  • 29 Juli 2017 - 23:19

    Joke Van Holstein:

    Je bent een topper pjirk, suc6 met deze 14km!
    En dukke en griet jullie ook veel suc6 zet hem op.

    Gr joke.

  • 03 Augustus 2017 - 14:30

    Pieta De Boer:

    Wat geweldig allemaal Pjirkje!!
    En wat SUPER ook van Dukke en Grietje, TOPPERS.

    Via Jaap sponser ik jou zeker!

    Alvast HEEL VEEL SUCCES meid.

  • 04 Augustus 2017 - 12:32

    Jeannette:

    aaah leave! Even kippenvel momentje...prachtig geschreven en hoe fantastisch dat je dit gaat doen! Ik weet dat je die 14 km nog moet lopen, maar ben nu al trots op je! En een paar daagjes later krijg je van mij dan een welverdiende knuffel :-) Dikke tút

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

....

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2017

Sydney-Bali-Joure

21 September 2017

East Coast

16 Augustus 2017

Update uit Sydney

29 Juli 2017

Hardlopen voor het goede doel

07 Juli 2017

The Outback
Pjirkje

21 oktober op reis naar Australië!

Actief sinds 20 Sept. 2016
Verslag gelezen: 627
Totaal aantal bezoekers 115818

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 30 November -0001

Het aftellen is begonnen!

23 Oktober 2016 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: