Having a good time! - Reisverslag uit Kurrajong Heights, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu Having a good time! - Reisverslag uit Kurrajong Heights, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu

Having a good time!

Door: Pjirkje Mink

Blijf op de hoogte en volg Pjirkje

20 November 2016 | Australië, Kurrajong Heights

Ik heb de afgelopen tijd nog lekker genoten van mijn vrije tijd in Sydney. Gelukkig maar, want ik heb ondertussen een baan gevonden! Jeeejjjj! Hierover later meer.
Toen ik (ondertussen alweer bijna 3 weken geleden) aankwam in het YHA Central hostel kwam ik in een kamer met een aantal Nederlandse meisjes. Met Carmen had ik gelijk een klik en ik heb dan ook veel met haar ondernomen in de tijd dat ze in Sydney was. Zo zijn we 2 keer naar het strand geweest (Manly), hebben we mooie fotoshoots gemaakt op prachtige locaties, zijn we een aantal keer wezen stappen waarbij de Scary Canary echt favoriet was, hebben we een vuurwerkshow bijgewoond in Darling Harbour, zijn we een paar keer uit eten geweest en heb ik ervaren dat koken in een hostel echt heel leuk en gezellig is!! Toen ik hier net was riep ik namelijk steeds: "Ik zie mezelf echt niet koken in een hostel." Met Carmen was het een feestje om onze zelfbereide maaltijden onder het genot van een fles wijn te nuttigen. Kortom: allemaal gezelligheid! De laatste avond dat ze hier was hebben we afgesloten met een ritje in het reuzenrad en een ijsje bij de McDonalds. Helaas is ze nu weer weg omdat ze verder gaat reizen langs de East Coast.
Gelukkig vermaak ik mezelf ook prima en verveel ik me echt geen moment. Elke keer wordt mijn lijstje weer uitgebreid met dingen die ik wil doen en zien. Zo ben ik de Harbour Bridge al 2 keer overgelopen, heb ik lekker geshopt en heb ik meegedaan aan de San Run for Life.
Deze run was voor het goede doel, het kankerfonds. Ik had een oproepje op Facebook gedaan om te vragen of er mensen waren die het leuk vonden om mee te doen. Er was een jongen die had gereageerd en lucky me was hij ook in het bezit van een auto. Ik had namelijk kort na het inschrijven gezien dat er op zondagochtend helemaal geen trein richting de locatie (start) zou gaan. Ik baalde enorm en zat al bijna in de stress! "Piekerje net, ik rint dochs oars" zegt heit dan altijd en dat was nu ook van toepassing.
Zondagochtend 13 november werd ik dan ook keurig bij mijn hostel opgehaald door Alastair. We moesten nog wel even tanken zei hij. Gelukkig waren we mooi op tijd dus dat was geen probleem zei ik. Toch liep het allemaal wat anders want elk tankstation dat we invoerden op google maps bleek bij bestemming helemaal geen tankstation te zijn. Ondertussen was het lampje al een tijdje rood en tikte ook de tijd door. Na lang rondgereden hebben door de stad vonden we dan eindelijk een tankstation. Helaas reden we nog wel een aantal keer verkeerd onderweg. (Het is behoorlijk druk in de stad/veel wegwerkzaamheden.)De verwachte aankomsttijd stond ondertussen al op 8:45 en de run zou om 9:00 beginnen. Ik zag het al aan me voorbij gaan, helemaal omdat we ook nog moesten parkeren, ons startbewijs op moesten halen en ik natuurlijk weer eens heel nodig moest plassen. Plankgas dus!!
Uiteindelijk hebben we het nét gered maar echt heel relaxt stond ik niet aan de start.
Het was een pittige 5km. Ondanks dat het vroeg in de ochtend was scheen de zon al behoorlijk en het parcours bestond ook uit heel veel heuvels. Dit ben ik natuurlijk in het vlakke Nederland niet gewend. Toch heb ik enorm genoten van deze run en kwam ik met een big smile de finishlijn over! Bij de finish werden we goed verwend met de nodige versnaperingen en een mooie medaille. Ook kon je je laten masseren en dat was iets waar ik heel erg behoefte aan had. Ik had last namelijk trillende benen en pijnlijke voeten. Dit kwam misschien ook omdat ik die dag daarvoor wel 15 km op slippers door Sydney had gelopen.
De dag na de kon ik ook weer bijkomen omdat ik de hele dag in de schoolbanken zat voor een trainingdag "RSA". Deze afkorting staat voor responsible service of alcohol. Als je hier in de horeca wilt werken en er wordt alcohol geschonken dan moet je verplicht een RSA certificaat hebben. Tijdens deze 6 uur durende cursus werd verteld over de wetgeving, de impact van alcohol en dat je heeeeele grote boetes en een gevangenisstraf krijgt wanneer je alcohol schenkt aan iemand die al bezopen is. Je zou er bijna bang van worden. Aan het einde van de dag was er nog een examen die ik gelukkig heb gehaald!
Op woensdag t/m vrijdag stond er een uitje gepland naar de Blue Mountains. Dit is een heel groot natuurgebied, nog ouder dan de Grand Canyon die ik vorig jaar in Amerika heb bezocht. De naam dankt zich aan de blauwe waas die er hangt afkomstig van de vele eucalyptusbomen in de Blue Mountains. Voor de trip moest ik 2 uurtjes in de trein vanaf Sydney. Ik had een tip van een meisje gekregen die ik eerder had ontmoet voor een heel leuk/schattig hostel: NO14. Deze heb ik dan ook geboekt en dat was een goede keuze. In de Blue Mountains heb ik 3 dagen enorm genoten van mooie wandeltochten, prachtige uitzichten en watervallen. Aan het einde van de middag kwam ik wel gebroken thuis, en na wat eten en een theetje bij de open haard lag ik er dan ' s avonds ook weer vroeg in. Op vrijdag (voordat ik terugging naar Sydney) wilde ik nog graag langs een mooi uitzichtpunt om wat foto's te schieten. Hier hoorde ik twee mensen Nederlands praten en ik vroeg of ze een foto van me wilden maken met de mooie waterval als achtergrond. We raakten aan de praat en al heel snel kwamen we erachter dat we (1 van de mannen en ik) in Nederland wel heel dicht bij elkaar wonen. Oftewel: Heerenveen meets Joure down under! Superleuk, helemaal toen we er ook nog eens achterkwamen dat we gemeenschappelijke vrienden/kennissen hebben en we bij elkaar op de middelbare school hebben gezeten. We hebben gezellig met z'n drietjes geluncht en 's avonds heb ik nog met Hidde in Sydney afgesproken om een hapje te eten. Op de menukaart stond kangaroo, en dat wilde ik steeds al eens proberen dus de keuze was niet moeilijk. (Smaakte ook erg goed moet ik zeggen, helemaal in combinatie met dat rode wijntje.)
En dan nu alles over mijn nieuwe werk! Afgelopen zaterdag ben ik begonnen met werken in Luna Park. Dit is een pretpark aan de andere kant van de haven, echt op een toplocatie! Je kunt hier o.a met de Ferry heel makkelijk heen. Op internet had ik een vacature gezien die me aansprak en vorige week mocht ik op gesprek komen. Luna Park beschikt over een aantal hele grote zalen waar bruiloften, congressen, concerten, modeshows, bedrijfsfeesten en nog veel meer events plaatsvinden. Ik ben aangenomen als "function attendant", en wanneer er een event is mag ik hier aan het werk! Zaterdag was er een bedrijfs/themafeest voor 1100 mensen. De zaal was helemaal tot over de top versierd, mensen kwamen als hun superheld verkleed en er trad een goede band op. In de middag heb ik meegeholpen om alles klaar te zetten en 's avonds mocht ik eerst met champagne bij de entree staan om mensen welkom te heten. Daarna ging ik rond met drankjes en hapjes en moest ik ervoor zorgen dat alles er netjes uit bleef zien. Gelukkig niet in m'n eentje: er waren denk ik wel 50 mensen aan het werk. De sfeer was goed en ik was helemaal aan het genieten. Ik heb het dan ook gelijk 10 uren volgehouden en mocht de dag erna weer aan het werk.
Ik ben trouwens nèt te laat begonnen met werken hier. Toen Willem-Alexander en Maxima laatst in Sydney waren zijn ze ook in Luna Park geweest om te eten met genodigden.
Wanneer ik collega's vertel dat ik uit Nederland kom beginnen ze allemaal over dat ze de King en Queen hebben gezien en hoe leuk dat wel niet was. Nou, dan ben ik stiekem wel een beetje jaloers. Hopelijk mag ik de komende tijd ook nog heel veel mooie evenementen meemaken en maak ik jullie daar dan een beetje jaloers mee hihi.
Fijne dag allemaal en tot de volgende update!
Liefs uit Sydney van PJ:)

  • 20 November 2016 - 11:32

    Marga:

    Wat heerlijk om je avonturen zo te volgen!! Super leave!! Xxx

  • 20 November 2016 - 11:41

    Folkert Joukje:

    Jij beleefd wat,geweldig.maar wat een initiatieven.knap vind ik dat.fijne tijd

  • 20 November 2016 - 11:47

    Marion:

    Wat gaaf om dit allemaal te lezen!! Zo blij dat je het naar je zin hebt. Geniet ervan meis!!! Dikke knuffel en kus

  • 20 November 2016 - 11:52

    Dineke De Jonge :

    Wat geweldig om jou zo te volgen Pjirkje! Mooi beschreven, ik kijk al uit naar je volgende verslag.
    GENIET! Ik heb dit vroeger nooit gedurfd........groet Dineke

  • 20 November 2016 - 12:07

    Titia:

    Wat weer super leuk om te lezen! Lekker blijven genieten van al het leuks dat je doet en tegen komt :) Dikke tuuut Titia

  • 20 November 2016 - 12:26

    Rena:

    Wat toch weet een fantastisch verhaal. Indrukwekkend om je te volgen.
    Wat me opvalt is dat je naast alles wat je beleeft ook spannende avontuurlijke momenten hebt. Ik geloof niet in toeval maar het moment met Alastair en de ontmoeting van Hidde zijn toch wel heel bewonderingswaardig.
    En natuurlijk gefeliciteerd met je baan als “function attendant". Wie weet wat voor events je allemaal nog mee gaat maken. Super om hier onderdeel van te mogen zijn. Je horeca ervaring in Nederland en je positieve uitstraling maakt je volgens mij gelijk een opvallende attendant. Veel succes topper! Liefs, Rena


  • 20 November 2016 - 12:32

    Hannalouk :

    He Pjirk! Wat een toeval zeg dat je Hidde tegenkwam! Mooi om te lezen dat je je zo goed vermaakt! Lekker genieten en succes met werken. Liefs Hannalouk

  • 20 November 2016 - 12:55

    Feikje:

    Wat een leuk verslag pjirkje we hebben genoten,veel succes met je baan, en heel veel plezier daar !!

  • 20 November 2016 - 13:20

    Sanne Van Dijk:

    Super leuk verhaal Pjirkje!! Wat beleefst do mooie en leuke dingen! De Scary Kannaries ken ik ek

  • 20 November 2016 - 13:21

    Sanne Van Dijk:

    Succes mei dien nije baan en lekker genieten!
    Xxx

  • 20 November 2016 - 13:34

    Jikke:

    Hjoed hjerst waer, tiid om dyn ferhaal te lêzen.
    Moai om te lêzen datsto it nei de sin hast. In soad sukses kommende wike.

    Groetnis,

    Jikke

  • 20 November 2016 - 14:09

    Joke:

    Hey lieve pjirk, wat weer een mooi verhaal en wat dapper van je wat je allemaal doet.
    En wat toevallig ook dat je ver van huis bent mr ook toch heel dichtbij, wat betreft de mensen die je ontmoet. Ben blij voor je dat je zo geniet en trots dat je al een baantje hebt!! Topper die je bent.
    Nou veel plezier en voorzichtig.

    Dikke tut joke.

  • 20 November 2016 - 15:27

    Susan:

    Hoi Pjirkje.
    Wat een toeval.... Fryslân boppe. Leuk.... Weer met veel plezier je verhaal gelezen en de foto's bekeken. Genieten Pjirk. Succes met het werk en ik kijk al weer uit naar je volgend verhaal.

  • 20 November 2016 - 16:41

    Aleida:

    Heee PJ, wat een mooi verhaal, top!! Ik ben bij Lys en hier is het ook errug fijn! Xxx

  • 20 November 2016 - 18:33

    Wilma:

    Lieve pjirkje, allereerst gefeliciteerd met je baan...topper! En wat ook weer een prachtig reisverslag! Wat een mooie en leuke dingen heb je al gedaan en ben benieuwd wat je allemaal nog meer mee gaat maken!
    Ja en jaloers....een beetje wel haha.
    Dikke tuut xxx

  • 20 November 2016 - 18:34

    Jeannette:

    Hee leave! Wat een heerlijk verhaal om te lezen op een koude, druilerige dag..vrolijkt weer een beetje op! En geweldig dat je deze baan zo snel hebt gevonden, klinkt super! Enjoy enjoy enjoy! Dikke tut

  • 20 November 2016 - 19:48

    Marije:

    Wat leuk om te lezen Pjirkje!
    Veel plezier op dit grote avontuur!

  • 20 November 2016 - 22:05

    Alie Kunst:

    Tjeetje Pjirkje, wat super allemaal. En natuurlijk had ik verwacht dat je snel een baan zou vinden. Je verdient het. Heb nog veel plezier!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Dikke kus.

  • 21 November 2016 - 11:57

    Lenie:

    Elke keer weer een feestje om jouw belevenissen te mogen lezen.
    Uiteindelijk ben je er nog maar net en nu al zoveel beleefd.
    Goede keus van die mensen om jou aan te nemen!
    Heel veel succes en plezier lieve Pjirkje!
    Kijk nu alweer uit naar het volgende verslag!

    Dikke tuut

  • 21 November 2016 - 18:57

    Ria Rijpkema:

    Lieve Pjirk,
    Wat een geweldig mooi verslag en leuke foto's. Fijn, dat je het zo naar de zin hebt. Je geniet erg. Het lijkt mij zo leuk om al die nieuw ervaringen op te doen, geniet ervan. En dan de baan in de horeca, helemaal top.
    Hier is het leven rustiger, maar we genieten volop van de vrije tijd. Geregeld trekken we er even opuit. Het weer is nu niet geweldig, maar met een kaarsje aan en iets lekkers erbij is het zeker gezellig.
    Lieve Pjirk, we wachten jouw volgende verslag ,met grote interesse, weer af.
    Liefs, Anne en Ria

  • 21 November 2016 - 18:59

    Pieta De Boer:

    Wat weer een prachtig verhaal! En wat maak je veel mee, super hoor! En dan die run die je hebt gedaan..WOW.
    Kijk alweer uit naar je volgende verhaal, vooral doorgaan met genieten Pjirkje!
    Groetjes uit joure.

  • 22 November 2016 - 12:35

    Johanna:

    Super leuk om te mogen lezen wat je allemaal beleeft Pjirkje! Wat een avontuur.
    Kijk uit naar je volgende verslag! Heel veel plezier, dikke knuffel

  • 27 November 2016 - 08:38

    Sanne:

    Wauw leave!! Wat een avontuur, nu al! Zo te lezen ben je goed aan het genieten! En ook een super leuke baan

  • 04 December 2016 - 13:48

    Fetsje:

    Zo net je verhaal even gelezen. Wat leuk
    om te lezen hoe het met je gaat en wat je beleeft.
    Mooie foto's ook... prachtig.
    Dikke tut fan mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kurrajong Heights

Down Under

....

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2017

Sydney-Bali-Joure

21 September 2017

East Coast

16 Augustus 2017

Update uit Sydney

29 Juli 2017

Hardlopen voor het goede doel

07 Juli 2017

The Outback
Pjirkje

21 oktober op reis naar Australië!

Actief sinds 20 Sept. 2016
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 115820

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 30 November -0001

Het aftellen is begonnen!

23 Oktober 2016 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: