Don't stop me now! - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu Don't stop me now! - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu

Don't stop me now!

Door: Pjirkje Mink

Blijf op de hoogte en volg Pjirkje

01 Februari 2017 | Australië, Wolli Creek

De eerste maand van 2017 zit er alweer op! Wat gaat de tijd toch snel. Ik ben alweer 3 maanden in Australië.. Een kwart van mijn reis zit er alweer op...Ik moet er maar niet te lang bij stilstaan... Ook hier zijn we het jaar natuurlijk met goede voornemens begonnen. We zouden een week lang elke dag sporten en alleen maar gezond eten. Eigenlijk ging het best wel goed, tot daar op vrijdagavond een heel gezellig stapavondje was en we na een avond “back tot the 80s and 90s” natuurlijk wel af moesten sluiten bij de kebabzaak.
Het is wel grappig om te zien hoe we hier in het huis met sporten en voeding bezig zijn. Het ene moment is iedereen heel actief met sporten en gezond eten en het andere moment laten we ons heeeeelemaal gaan met wijn, zakken chips en chocolade. Haha een echt meidenhuis!
De afgelopen weken waren het drukke tijden bij Luna Park. Er was een Chinees bedrijf dat het park voor 4 dagen had afgehuurd voor al hun personeel. Deze 4 dagen waren verspreid over 2 weken en elke keer zouden er 2000 mensen komen voor een bezoekje aan het pretpark en voor een diner. Voor Luna Park was dit de grootste opdracht in jaren en het was dan ook een hele organisatie! Per avond betekende dit bijvoorbeeld alleen al 6000 glazen op de tafels. (Per persoon 1 waterglas, 1 wijnglas en een glas voor frisdrank.)
We waren dan ook steeds 3 volle dagen bezig om alles voor te bereiden: bestek poleren, glazen poleren, servetten vouwen, alles uittellen, tafels indekken en zo kan ik nog wel even doorgaan. Er waren 5 locaties in het park waar de diners werden gehouden; elke zaal had zijn eigen thema en was prachtig versierd.
Het diner zelf duurde anderhalf uur en in die tijd moesten er 3 gangen doorheen. Ik had elke avond de VIP tafels onder mijn hoede. Natuurlijk had ik geen idee wie deze mensen waren maar ze werden als ware helden ontvangen en helemaal geprijsd door het personeel. Er was een overvloed aan eten, alleen van eten zelf kwam weinig terecht. De mensen waren vooral druk bezig met foto’s nemen van al het eten en van de optredens die plaatsvonden tijdens het diner. Ook had ik ondertussen rijk kunnen zijn als ik een dollar had gevraagd voor elke keer dat ze met me op de foto wilden.
Ik vond het een machtig mooi event en stiekem ook wel jammer dat het weer voorbij was. Gelukkig heb ik ondertussen alweer op 3 prachtige bruiloften mogen werken wat ik ook heel leuk vind om te doen.
De bruiloften zijn hier echt over de top; niks is te gek. Ik heb wel meegemaakt dat er een dag lang 4 bloemisten bezig waren om de hele zaal met verse bloemen en grote bloemstukken te versieren. Of die keer dat de hele zaal met een wit tapijt werd bekleed en we de set-up (het klaarzetten) op sokken moesten doen. Ook vinden er vaak vuurwerkshows plaats en heb ik de heerlijkste gerechten uit verschillende landen mogen proeven.
Af en toe heb ik ook nog eens een dagje vrij en dan ben ik druk bezig met het afstrepen van dingen uit mijn “bucketlist” van Sydney. Zo ben ik op aanraden van Demitris naar een proefles van de Urban Yoga geweest. Dit was in een hele luxe yoga studio en hier heb ik samen met m’n huisgenootjes een leuke les gevolgd. Na afloop moest er natuurlijk een wijntje worden gedaan bij een “rooftopbar” die op mijn lijstje stond. Ook zijn we naar het Sydney Festival geweest. Dit culturele festival vindt elk jaar plaats en duurt 3 weken.
Hoogtepunt van dit festival was de grote “ballenbak” met meer dan 1 miljoen plastic balletjes. Deze ballenbak werd “The Beach” genoemd en wij hadden wel zin in een duik. Om binnen te komen moesten we alleen wel 2 uur in de rij staan, maar het was meer dan de moeite waard. Het is heerlijk om je soms weer even kind te voelen.
Ook wilden we graag een dansje doen in de “glitterbox”. Dit is een doorzichtige box waar je met een aantal mensen ingaat, je kiest een muziekje uit en gaat lekker dansen. Ondertussen worden er allemaal confettiglitters door de box verspreid wat een grappig effect geeft. Helaas kwamen we ’s avonds veel te laat aan en was de box al volgeboekt.
Gelukkig waren we wel op een hele mooie locatie, namelijk op het roofterras van het casino. Hier hadden we een mooi uitzicht over de stad. We hebben hier heerlijk aan de cocktails gezeten en daarna nog een gokje gewaagd in het casino. Helaas was het niet mijn lucky avond maar het was wel supergezellig.
Momenteel is het hier trouwens hoog zomer in Sydney. Ik heb dagen meegemaakt dat het kwik bijna de 40 graden aantikt. Het is dan erg fijn dat we hier een zwembad hebben waar ik graag vertoef. Ook heb ik de afgelopen tijd een paar leuke/nieuwe strandjes ontdekt met Anna. In de avonden zitten we te genieten op ons balkon. Lekker kletsen, wijntjes drinken en muziek luisteren. Wat ook leuk is op een mooie zomeravond is een bezoekje aan de Open Air cinema. Deze vinden plaats op verschillende locaties in Sydney. Ik ben naar eentje in Bondi beach geweest waar “Cluesless” (meidenfilm/jaren ’90 ) werd gedraaid. Het was een heerlijke avond in de buitenlucht; onder het dekentje met een prachtige sterrenhemel boven ons. Deze heb ik ook weer afgevinkt van mijn lijstje en ik ben van plan om de komende tijd nog een keer naar een leuke film te gaan.
Hoogtepunt van mijn bucketlist was het bezoekje aan het Opera House. Een tijdje geleden was ik aan het kijken welke voorstellingen er draaiden en toen kwam ik een show tegen met muziek van Queen. Nu zou je het misschien niet gelijk van mij verwachten als grote liefhebber van het Nederlandse lied maar ik heb een aantal albums van Queen op Spotify staan waar ik graag naar luister. Ik was dan ook helemaal enthousiast toen ik las over deze avond . Mijn Duitse huisgenootje Isabel wilde ook graag mee en zo kwam het dat we op donderdagavond 19 januari begonnen met een glas champagne op het dakterras van het Opera House. Bij binnenkomst heb ik eerst alles even goed op me in laten werken. Het voelt soms allemaal zo “gewoon”, maar het is natuurlijk allemaal heel bijzonder wat ik hier meemaak en doe. Gelukkig besef ik dat maar al te goed en daarom was het dubbel genieten! We zaten best een eindje van het podium af (dit waren de enige kaartjes die nog een beetje redelijk betaalbaar waren), maar de muziek en show was helemaal geweldig! Om nooit meer te vergeten!

Voor mij is nu (voorlopig) het laatste maandje in Sydney aangebroken. Over een maandje ga ik namelijk richting Nieuw Zeeland. Hier heb ik veel zin in, maar ik zal deze stad en mijn leventje hier ook heel erg gaan missen. Ik ga daarom de komende 4 weken nog volop genieten van al het moois wat de stad te bieden heeft!
Liefs, Pjirk

• 01 Februari 2017 - 01:54

Hidde:

Leuk stukje, Pjirkje! Goed om te lezen dat je je nog zo goed vermaakt.

• 01 Februari 2017 - 03:00

Sjoerdtje:

Geweldig Pjirkje al die bijzondere dingen die je doet en ziet. Een mooie ervaring kunnen ze je niet meer afnemen Blijf lekker genieten. Groetjes van Sjoerdtje vanuit Canada, ik ben een paar dagen bij Geke

• 01 Februari 2017 - 03:02

Muriël:

Leuk geschreven roomie! Die laatste maand gaan we nog even goed inluiden.

• 01 Februari 2017 - 03:50

Jolanda Grootherder:

Lieve Pjirk,
    Wat is het toch heerlijk om elke x je blogs te lezen.
    Wat fijn dat je zo geniet en wat een bijzondere dingen maak je mee. Ga nog heerlijk genieten de komende 4 weken en dan op naar weer een nieuw avontuur. Een hele dikke kus van mij

• 01 Februari 2017 - 04:37

Lysanne:

Heerlijk om te lezen dat je zo geniet!! Lekker blijven doen leave.

XXX

• 01 Februari 2017 - 06:21

Jikke:

Weer een prachtige up-date. Fijn genieten Pjirkje. Groetnis, de Hofstee's

• 01 Februari 2017 - 07:38

Joke Van Holstein:

Wat weer een mooi verhaal pjirk.
    Altijd weer leuk om te lezen.
    Fijn dat het goed gaat en dat je geniet.
    Dikke kus.

• 01 Februari 2017 - 08:45

Rena:

Tonight I'm gonna have myself a real good time
    I feel alive and the world I'll turn it inside out - yeah
    And floating around in ecstasy
    So don't stop me now don't stop me
    'Cause I'm having a good time having a good time.
    Dit koppelend aan je er ervaring in het Opera House is toch weer heel toepasselijk hè? Pykevel. Wat is er mooier dan zoveel plezier? Hard werken, veel hartverwarmende indrukken en bovenal genieten. Ik zou bijna elke overwegende backpacker jou verhalen willen laten lezen. Het lijkt mij dat de keuze dan snel is gemaakt. "Life is what you make of it".
    Keep enjoying Pjirkje. Liefs Rena

• 01 Februari 2017 - 18:02

Susan:

Wat weer een heerlijk verhaal. gek idee dat het daar nu hoo zomer is. Lees dat ook op de site van familie, grote zwembaden in de tuin.
    Lekker genieten Pjirk. Ik ga 4 maart naar Curacao samen met mijn schoonzusje. Heerlijk heb er zin in.

• 02 Februari 2017 - 00:51

Anne Rijpkema:

Hoi Pjirkje,

Wat leuk om je enthousiaste reisverslagen te lezen.
    Heel veel plezier verder!!

Ria mailt je nog.

Groeten van Ria en Anne.

• 02 Februari 2017 - 07:34

Sanne:

Hey leave! Wat een geweldig leventje heb je daar, echt wat voor jou! Komende 4 weken nog maar goed genieten!! Was leuk weer even een update te lezen van je avonturen! Dikke tút

• 02 Februari 2017 - 12:33

Pieta:

Wat weer een prachtige foto,s....en wat maak je veel mee! Als ik dit allemaal lees en zie,zou je er spontaan naartoe vliegen.....Wens je weer heel veel moois toe de komende tijd! Kijk nu al uit naar de volgende update!!Groetjes, Pieta

• 02 Februari 2017 - 14:39

Feikje:

Wat is het weer een leuk verslsg,blij dat je het zo naar je zin hebt. Dit kunnen ze je niet meer afpakken!g gr van ons

• 02 Februari 2017 - 19:51

Arjanne:

Wat weer een gaaf verhaal Pjirkje! Mooie avonturen beleef je! Blijf ons updaten! Leafs!

• 02 Februari 2017 - 21:25

Elly Cnossen:

Weer erg leuk om te lezen Pjirk wat jij daar allemaal
    beleeft. Wat een ervaringen doe je daar op zeg

• 04 Februari 2017 - 07:28

Jeannette:

Topper!! Lekker blijven genieten en ons jaloers maken met je mooie verhalen ;-) hele dikke tut vanuit koude kikkerlandje xx