Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!

Door: Pjirkje Mink

Blijf op de hoogte en volg Pjirkje

02 Januari 2017 | Australië, Wolli Creek

Goodday

Als eerste wens ik jullie allemaal een gelukkig, gezond, liefdevol en vooral avontuurlijk 2017 toe!

Ik ben het nieuwe jaar werkend begonnen in Luna Park en dat was fantastisch! Het hele park was geopend en mensen konden kaartjes kopen voor verschillende feesten/ locaties in het park. Alles wat uitverkocht! Tot op de dag zelf was niet bekend waar iedereen moest werken al had ik natuurlijk wel stiekem een voorkeur.
Ik was dan ook heel blij toen ik te horen kreeg dat ik in “Palais” mocht werken. Dit is mijn favoriete locatie in het park. Hier worden vaak bruiloften gehouden en voor New Years was deze zaal omgetoverd als VIPlocatie. Mensen hebben 600 dollar voor een ticket betaald.
Dit is dan wel all- inclusive: eten, drinken en het mooiste vuurwerkuitzicht over de harbour.
Heel kort samengevat heb ik de avond rondgelopen met lekkere hapjes en champagneflessen om mensen bij te schenken.
Om 21:00 was er een familievuurwerk, dit wordt speciaal voor de kinderen gedaan en was al een mooi voorproefje. 00:00 vond dan HÉT vuurwerkspektakel plaats en hier heb ik 15 minuten volop van mogen genieten. Het was echt supermooi! Ik had weleens beelden gezien op tv maar om het dan in het echt mee te maken is wel heel bijzonder. Kippenvel!
De hele avond is voorbij gevlogen. Alle feestvierders waren in een prima stemming en er werd leuke muziek gedraaid door de DJ. Het voelde voor mij eigenlijk niet eens als werken. Om 3 uur ’s nachts was het feest afgelopen en had ik er 10 uren opzitten. Ik vond het stiekem jammer dat het alweer voorbij was.
Toen ik thuiskwam heb ik eerst maar een fles wijn opengetrokken want ik had veel lekkere hapjes gehad op het werk maar nog geen borrel. Ik heb nog even met het thuisfront gebeld en ben daarna richting bed gegaan. De volgende dag stond de nieuwjaarsduik op het programma.
Deze vond plaats in Bond beach; 1 van de stranden waar ik graag te vinden ben. Er waren heel veel Nederlanders op het evenement afgekomen en de sfeer zat er goed in. Vlak voor de duik hebben we met z’n allen het Wilhelmus gezongen. De locals en toeristen wisten niet wat hun overkwam toen wij met z’n allen richting de zee renden voor de duik. Het was mijn eerste nieuwjaarsduik ooit en ik moet zeggen dat het goed bevallen is.
Na de duik lag ik nog lekker even op het strand met mijn huisgenootjes. We kwamen op het idee om in de middag een soort nieuwjaarsborrel te houden bij ons thuis. De roze champagne werd ingeslagen en de lekkerste (Nederlandse) hapjes. Cake met slagroom, blokjes kaas met mosterd, augurk met worst, broodjes en dipjes. Ook hebben we nog wat leuke spelletjes gespeeld, foute Nederlandse muziek beluisterd en uiteindelijk werd het 2 uur voordat we richting bed gingen.
Ik woon nu alweer 5 weken met de meiden in het huis en ik moet zeggen dat het echt heel erg goed bevalt. Ik trek veel op met de andere 3 Nederlandse meiden in het huis: Anna, Muriel en Marlou.
We hebben het heel gezellig met elkaar en doen veel leuke dingen samen zoals sporten, eten, shoppen, stappen en op roadtrip. Vorige week hebben we nog een auto gehuurd en een trip gemaakt naar het Royal National park. Hier hebben we een hiking gedaan en uiteindelijk kwamen we uit bij de figure 8 pools. ’s Avonds hebben we een mooi uitzichtpunt opgezocht om de zonsondergang onder het genot van een glas wijn en lekkere hapjes te kunnen bekijken. Alleen maar genieten….

Nu nog even een terugblik op de laatste weken van 2016. Op 13 en 14 december gaf Coldplay een concert in Sydney. Gido, een Nederlandse jongen die ik in de eerste week heb ontmoet had al 2 kaartjes in Nederland gekocht met het idee dat er vast wel iemand meewilde. Nou, 1 keer raden wie de gelukkige was:) Ik keek er erg naar uit! Ik ben zelfs nog speciaal wezen shoppen voor een jurkje en de twee dagen voor het concert draaide Coldplay overuren op Spotify. Eindelijk was dan het moment daar op woensdag 14 december. Het concert vond plaats in het Allianz Stadion waar we lopend heen konden. We stonden in de voorste ring, hadden echt een heel goed zicht en alle grote hits kwamen voorbij! Ik was al bijna vergeten dat het wat regende maar dat mocht de pret niet drukken. Ook kwamen we nog 3 Dutchies tegen wat ook gezellig was!
Bij binnenkomst kreeg iedereen een soort armband om die tijdens het concert opgelicht werd met verschillende kleuren wat de show nog mooier maakte. Het was echt een supergaaf concert. Wat ook leuk was is dat zanger Chris vertelde dat hij in de middag nog een lied geschreven heeft die ze ’s avonds speelden. Het lied heet: “Christmas with the kangaroos”. Dit nummer beschrijft mooi hoe bijzonder het is om kerst in Australië te vieren.

Nu we het toch over de kerst hebben... Al een aantal weken was Sydney zich aan het voorbereiden. Kerstbomen, lichtjes, cadeautjes, kerstmannen, kerstliedjes, chocola: alles kwam voorbij. Toch kon ik me met 30 graden maar niet voorstellen dat de kerst er echt aan zat te komen.
Op internet had ik gelezen over het event “Carols in the Domain” waar ik graag heen wilde om hopelijk wat meer in de kerstsferen te komen. Dit vond plaats op een zondagavond in een heel groot park met duizenden mensen. Het event is heel populair en wordt ook live op de televisie uitgezonden. Bezoekers hadden kleedjes, eten en kaarsjes meegenomen en het park zag er dan ook heel gezellig uit. Er waren ook allemaal foodtrucks waaronder 1 met warme stroopwafels. Mmmmm wat smaakte die goed! Alle grote kersthits kwamen deze avond voorbij en ik kreeg een heeeeel klein beetje een kerstgevoel. Dat kwam denk ik ook doordat het die avond best koud was. In weken had ik weer eens een lange broek aan.
Toen we ’s avonds terugliepen kwamen we langs de St. Mary’s Cathedral die helemaal mooi verlicht werd met een licht en muziekshow. Heel gaaf!

Op kerstavond ging ik met Gido naar de kerk. In Nederland is de kerstnachtdienst ook een soort van traditie voor mij en deze wilde ik graag in ere houden. We gingen naar een hele moderne kerk waarbij het kerstverhaal werd nagespeeld. Dit was wel bijzonder omdat er ook echte dieren aanwezig waren: lammetjes, kamelen en een ezel. Natuurlijk werden er ook leuke kerstliedjes gezongen.
De volgende dag begonnen we als meiden met een kerstontbijt bij ons thuis. Daarna gingen we richting het strand. Dit was echt helemaal geweldig! Er waren zoveel mensen (10.000!), iedereen liep rond in strandkleding en droeg een kerstmuts. Ook heb je hier heel veel openbare bbq plekken waar ook iedereen gebruik van maakte. Er heerste een hele leuke en relaxte sfeer. Wij hebben de hele middag op ons strandlaken gezeten en genoten van de muziek, lekker eten, wijn, gezellige mensen en dat natuurlijk allemaal in de zon. Toen we ’s avonds thuiskwamen hebben we de kerstcadeautjes uitgepakt en daarna home alone gekeken. Ondanks dat het nog steeds vreemd was om kerst midden in de zomer te vieren was het wel een onvergetelijke (kerst)dag!
De volgende dag zijn we weer begonnen met een kerstontbijt en daarna gingen we richting de shopping mall voor de Boxing Days. Het was behoorlijk druk maar er waren nog genoeg leuke koopjes en ik ben dan ook weer leuk geslaagd. Volgens mijn heb ik ondertussen al meer kleding hier gekocht dan dat ik mee had genomen. Dat wordt straks nog wat als alles weer in de tas moet.
Gelukkig kan ik dat moment nog even uitstellen want mijn plan is om januari en februari nog in Sydney te blijven. Januari is een hele drukke maand in Luna Park dus dan kan ik nog mooi wat uurtjes maken. Februari wordt rustiger dus misschien ga ik dan ook nog wel op zoek naar een tweede baantje. Ik wil namelijk lekker sparen voor de maanden maart en april.
Het plan is namelijk om in maart richting Nieuw Zeeland te gaan voor een mooie reis en dan komen in april mijn lieve zusje Griet en Jaap deze kant op. Ik kan niet wachten om ze het mooie Australië te laten zien!

Weer genoeg geschreven… Ik ga een einde aan dit verhaal maken. Ik ben benieuwd wie hem tot het einde heeft uitgelezen haha.
Tot de volgende update!!

Liefs uit Sydney

  • 02 Januari 2017 - 13:52

    Marion:

    In 1 adem uitgelezen! Wat ongelooflijk gaaf wat je allemaal mee maakt!!! Dikke kus

  • 02 Januari 2017 - 13:59

    Pieta De Boer:

    Lokkich nyjier Pjirkje!!!

    En natuurlijk heb ik het hele verhaal gelezen, dat kan niet anders, je schrijft zo boeiend!

    Wow wat maak jij super mooie dingen mee!

    En wat geweldig dat Grietje en Jaap naar jou toe komen, ik had het idd gehoord dat ze dat zouden doen.

    Iets om naar uit te kijken.

    Heeeeeeel veel plezier daar en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes, Pieta.

  • 02 Januari 2017 - 14:00

    Joke Van Holstein:

    Hey lieve Pjirk, nou ik heb je verhaal weer helemaal gelezen.
    Wat heb je het fijn daar ben jaloers

  • 02 Januari 2017 - 14:05

    Dukke:

    Wat een verhaal!! net als mijn voorgangster heb ik het ook in 1 x uitgelezen, bijzonder hoor allemaal,en super hoe je het allemaal op weet te schrijven,blijf lekker doorgaan met genieten!Dikke kus van uit het koude Joure.

  • 02 Januari 2017 - 15:24

    Anne Mink:


    Leave Pjirke, heb je mooie verhaal gelezen.
    Lig hier in een koud Joure op de bank.
    Het griepvirus heeft hier ook toegeslagen, maar ik mopper niet.
    Al het maar nooit erger wordt.
    Bij de meesten is het met een paar dagen over.
    Nu je mooie foto' s nog even bezien.

    lekker koese voor straks en morgen weer fit op.

    Groetnis fan Heit.


  • 02 Januari 2017 - 15:57

    Klaske:

    -erg leuk jurkje bij coldplay!
    -datst it sa trefst mei dyn húsgenoatsjes;leuk man!
    -dy unox mûtsen :ek speciaal!
    -2017 kin al net mear stikken,Pjirk!

  • 02 Januari 2017 - 15:58

    Lenie:

    Tuuuuuurlijk lezen we jouw verhaal uit, elke weer jammer dat het is afgelopen.
    Het prachtige schrijven zit in je, geweldig!!
    Ik heb weer genoten.

    Dikke tuut

  • 02 Januari 2017 - 16:39

    Amber:

    Toffe belevenissen Pjirkje!!! Ik ben onwijs jaloers op je, want ik weet als geen ander hoe gaaf het daar is! En helemaal rond de kerst en oud en nieuw periode!

    Geniet van je tijd daar en haal alles eruit wat er in zit!!! Liefs Amber

  • 02 Januari 2017 - 21:57

    Hielkje:

    Lieve Pjirkje,
    Met belangstelling en in een adem je verslag uitgelezen. Ik wordt er blij van zoals je het beschrijft.
    Ik wens je toe dat het jaar 2017 mag brengen wat je ervan verwacht. Vrede en alle goeds dat in het verre Australië. Mijn nichtje zit in Nieuw Zeeland en heeft daar laatst een concert van Coldplay bijgewoond.
    Hartelijke groet van Hielkje

  • 02 Januari 2017 - 22:25

    Johanna:

    Nou ik!.. Wat vreselijk fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt en je geniet Pjirkje !! Geniet met je mee door je mooie verslagen! Kerst in korte broek in de zon is toch anders dan hier.. Koud is t, maar meer mistig en je mist geen sneeuw!.. vind het fijn te weten dat je je thuisvoelt en zoveel leuke mensen ontmoet envrienden hebt gemaakt je een klik hebt met de meiden in t huis.. dat is fijn! Ook te zien op je foto's je plezier hebt! Geniet met volle teuge Pjirkje! Kijk uit naar je volgende verslag, veel plezier en geniet! Groetjes Johanna

  • 02 Januari 2017 - 23:10

    Anneke:

    Machtig Pjirk, mooie verhalen met prachtfoto's! Voor 2017 de allerbeste wensen

  • 03 Januari 2017 - 03:38

    Lysanne:

    Ik ben benieuwd wie je verhaal niet tot het einde heeft uitgelezen... :)

    Blijft heerlijk om te lezen hoe je aan het genieten bent daar! Dus lekker blijven genieten.

    Dikke tut!

  • 04 Januari 2017 - 08:38

    Evelien:

    Lieve Pjirk!
    Wat heerlijk om je te volgen! Geweldig wat je allemaal aan het doen bent zeg..
    Soms moest ik even aan ZA denken toen ik je verhaal las :)
    GENIET maar lekker verder daar!
    Liefs Evelien

  • 05 Januari 2017 - 21:21

    Wilma:

    Zo mooi pjirkje om je verhaal weer te lezen....Zo blijf je toch een beetje bij ons!
    2017 is voor jou prachtig begonnen en zal je nog veel moois brengen!!!
    Gelukkig nieuwjaar en heel veel liefs xxx

  • 06 Januari 2017 - 06:49

    Jeannette:

    Jaaaaa, dan eindelijk uitgelezen!! :-P vind het heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt leave, begint bij mij ook echt te kriebelen dan! Heerlijk die vrijheid, doen waar je zin in hebt, nieuwe mensen leren kennen, plaatsen ontdekken en natuurlijk de warmte. Dikke tut vanuit het koude kikkerlandje

  • 14 Januari 2017 - 06:48

    Mark :

    Super gaaf Pjirkje.
    Geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wolli Creek

Down Under

....

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2017

Sydney-Bali-Joure

21 September 2017

East Coast

16 Augustus 2017

Update uit Sydney

29 Juli 2017

Hardlopen voor het goede doel

07 Juli 2017

The Outback
Pjirkje

21 oktober op reis naar Australië!

Actief sinds 20 Sept. 2016
Verslag gelezen: 852
Totaal aantal bezoekers 115786

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 30 November -0001

Het aftellen is begonnen!

23 Oktober 2016 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: