Helemaal happy! - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu Helemaal happy! - Reisverslag uit Wolli Creek, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu

Helemaal happy!

Door: Pjirkje Mink

Blijf op de hoogte en volg Pjirkje

12 December 2016 | Australië, Wolli Creek

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn laatste update heb gedaan en ik kreeg zelfs alweer verzoekjes voor een nieuwe. Hier is hij dan!

De vorige keer konden jullie lezen dat ik net was begonnen met werken in Luna Park. Ondertussen werk ik hier alweer een dikke 3 weken. Ik heb al veel uren gemaakt, ontzettend veel geleerd en veel leuke mensen ontmoet. Elke dag ga ik met enorm veel plezier naar mijn werk, wat echt voelt als mijn droombaan. De locatie is prachtig en ik doe veel verschillende events wat erg leuk is voor de afwisseling. Zo hadden we afgelopen zaterdag eerst een family day waarbij de zaal helemaal in kerstsferen was gebracht.
Ik stond achter het buffet om mensen van eten te voorzien en genoot ondertussen van de kerstmuziek en het uitzicht op de kerstman die voor alle kids een cadeautje had meegenomen. Een paar uur later was dezelfde zaal omgetoverd voor een cocktailparty. Hier ging het feest los met een DJ en liep ik rond met drankjes/hapjes. Ook was er deze avond in de "Big Top" een boksevent waar ik nog even mocht assisteren tijdens de pauze en in "Palace" (mijn favoriete locatie met een geweldig uitzicht) werd ik opgeroepen om mee te lopen met het diner.
Ik heb deze dag 13 uren gewerkt, en dat is natuurlijk best veel. Toch liep ik alleen maar rond met een grote big smile op mijn gezicht omdat ik het zo leuk vindt. Voorlopig blijf ik hier dan ook nog wel even!
Sinds vorige week ben ik verhuisd vanuit het hostel naar een appartement. Dit appartement is in Wolli Creek; een nieuwe wijk in Sydney. Het appartementencomplex waar ik in woon is op een paar minuten afstand vanaf het treinstation en om de hoek zit een grote supermarkt. Ideaal, net als thuis! Binnen 12 minuten ben ik op het Centraal Station en in 40 minuutjes op mijn werk. Ik deel het appartement met nog 7 andere meiden. Dit klinkt best veel maar in de praktijk is het heel goed te doen en ik vind het heel gezellig! We zijn met allemaal Dutchies en 1 Braziliaan.
Voor mij is het heel luxe om niet meer uit de tas te hoeven leven maar al mijn kleren in een kast te hangen, gebruik te maken van de vaatwasser en lekker op de bank of op het balkon een boek te lezen. Ook is er een gym, sauna en zwembad waar ik onbeperkt gebruik van mag maken. Wanneer ik niet hoef te werken ben ik hier dan ook graag te vinden.
Met zoveel Nederlanders in huis moesten we natuurlijk ook stilstaan bij het Sinterklaasfeest afgelopen 5 december. Dit hebben we gedaan door pannenkoeken te maken, veel pepernoten te eten en spelletjes te doen. Het was een gezellige avond en een goed moment om mijn huisgenootjes te leren kennen.

Naast het vele werken is er natuurlijk ook nog tijd voor leuke uitstapjes. In mijn telefoon heb ik een lijstje gemaakt met allemaal dingen die ik wil zien en doen in Sydney. Vorige week op een vrije, grijze dag heb ik wel 4 dingen af kunnen strepen: een bezoek brengen aan de art gallery of NSW, naar een mooi uitzichtpunt in de haven, de St. Mary's Cathedral bezoeken en eten bij de Mexicaan uit de Lonely Planet. Ik heb die dag 13 kilometer op mijn slippers afgelegd door de stad.

Nog een paar andere leuke momenten van de afgelopen tijd:
- Het stranddagje met Rieneke bij Bondi beach. Het is heerlijk om op een vrije dag de trein te pakken naar het strand. Zodra ik de zee zie komt het vakantiegevoel naar boven. Rieneke heb ik via de Facebookpagina "Dutchies in Sydney" leren kennen en het is altijd gezellig met haar. Bij Bondi heb je een strandtent genaamd "The Bucketlist". Omdat ik altijd maar in de weer ben met mijn BL moesten we hier natuurlijk even een borrel drinken.
- De "Dutch borrel" met Demitris. 1x per maand wordt er een borrel georganiseerd voor Nederlanders in Sydney. Ik ben hier samen met Demitris heen geweest. Het was leuk om te kletsen met andere Nederlanders en te horen wat iedereen hier in Sydney doet. Voordat we naar de borrel gingen hebben we trouwens eerst nog gezellig gegeten en heb ik voor het eerst van mijn leven "dumplings" gegeten. Heerlijk!
- Een bezoekje brengen aan de Chinese Garden of Friendschip. Midden in de stad is een prachtig park aangelegd in Chinese stijl. Deze stond ook op mijn lijstje en ik ben hier laatst voor mijn werk een aantal uurtjes geweest. Het was supermooi en heel relaxt. Ik had er de hele dag wel willen blijven!! Er was nog een grappig moment toen ik een toerist vroeg een foto van mij te maken. Dit wilde ze wel, maar alleen als ze ook met mij op de foto mocht. Daarna volgden nog een stuk of 10 mensen (ze waren met een hele familie en kwamen uit Maleisië). Ik voelde me bijna beroemd en snapte er niks van haha. Toen ik vroeg waarom ze met me op de foto wilden zeiden ze: "Because you're so beautiful". Nou, mijn dag was al goed maar nu nog beter!

Tot zover mijn belevenissen van de afgelopen weken. Zoals jullie vast wel merken gaat het heel goed met me. Elke dag is weer een feestje en ik ben heel dankbaar en happy dat ik zoveel leuke dingen beleef aan de andere kant van de wereld! De kans is groot dat dit het laatste verslag van 2016 is. In het nieuwe jaar zal ik jullie snel vertellen over mijn eerste kerstervaring in de zomer, NewYears (Ik ga werken en dat vind ik hélemaal niet erg want ik ben op een toplocatie waar mensen heel veel geld voor een kaartje betalen), de nieuwjaarsduik en niet te vergeten het concert van Coldplay waar ik woensdag heenga!

Het duurt nog even maar ik wens jullie allemaal alvast goede kerstdagen toe!!!
Veel liefs vanaf mijn balkon in Sydney (om 00:00 's nachts).

• 12 December 2016 - 14:07

Jolanda:

Hoi Pjirk,
    Ik hoef me niet af te vragen hoe het met je gaat, fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. En wat een leuke ervaringen allemaal. Geniet nog lekker van alles wat er weer op je pad komt. Jij ook alvast hele fijne feestdagen, lieve groetjes van mij

• 12 December 2016 - 14:17

Hielkje:

Fantastisch leven heb je daar. Pjirkje, je hebt lef getoond om zo ver te reizen. Het allermooist vind ik dat je de mooie, ontroerende, bijzondere momenten ook kunt benoemen. In dikke tút fan my!

• 12 December 2016 - 14:34

Renske:

Lieve Pjirk, super om te lezen hoe jij geniet van je totaal andere leventje aan de andere kant van de wereld!! Geniet leave dikke tut!!

• 12 December 2016 - 14:41

Lenie:

Wat geweldig dat je je daar zo goed vermaakt.
    Je hebt al zoveel gedaan en beleefd, alsof je er al maanden zit.
    Fantastisch om jou zo te volgen!!
    Alvast heel veel plezier bij Coldplay, wat gaaf zeg!!!

Dikke tuut

• 12 December 2016 - 15:03

GerrietH:

Hoi prirk, hwat super super leuk om allejer te lêzen.
    Hwat in belevenissen en yndrukken en prachtig dast leuk wrk hast.
    genietsje mar moai frjierder. feine Kryst en Ald en Nij tawinske xxxx

• 12 December 2016 - 16:20

Irene Walda:

Hallo Pjirkje,
    Wat super dat je zo geniet van je avontuur. Het Lunapark staat idd op een prachtig plekje. Het lijkt me een leuke baant. Ivan komt volgende week dinsdag weer naar huis en loopt nu nog door de Himalaya's. Zal fijn zijn weer samen Kerst te kunnen vieren. Jij ook fijne feestdagen en succes met de nieuwjaarsduik.....Ik geniet van al je foto's..Take care and have fun! dikke tuut!

• 12 December 2016 - 17:23

Sjoerdtje Wiersma:

Wat een geweldige ervaring. Fijn dat het je zo goed bevalt. Eem erg leuke bijzondere belevenis. Groetjes en bijzondere feestdagen van ons uit Parrega.

• 12 December 2016 - 17:58

Marga:

Lieve Pjirk!!

Wat heerlijk om te lezen dat alles zo goed met je gaat en dat je zo ontzettend aan het genieten bent!!
    Hele fijne feestdagen topper!!
    Liefs Marga

• 12 December 2016 - 18:03

Dukke Temming:

Hoi Pjirkje,wat weer een prachtig verhaal,als ik het lees,lees ik, voel ik, gewoon dat je het heel erg naar je zin hebt en dat je geniet.En ik geniet met je mee, blijf alles eruit halen wat er in zit,zal best een vreemde ervaring zijn als je kerst in de zomer viert!! alvast hele fijne feestdagen maak er iets onvergetelijks van,liefs en een dikke tút fan my.

• 12 December 2016 - 18:28

Ingrid:

Lieve Pjirkje, wat een feestje om je verslagen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Net samen met Esmée je verslag gelezen. Ze zei juf heeft het wel naar haar zin hè mam...maar ik mis haar wel! Lief! Blijf er zo van genieten want deze kans krijg je maar een keer in je leven!!

• 12 December 2016 - 18:35

Folkert Jellema:

Hallo Pjirkje, wat fijn dat het je zo goed gaat, leuk werk, en veel kontakten. Dit is echt een levenservaring. Hele goede tijd gewenst, en Merry Christmas en een Happy New Year.hart gr. Van Folkert en Joukje Jellema.

• 12 December 2016 - 18:49

Wilma:

Lieve pjirkje....wat weer een fantastisch verslag!!
    Fijn dat je het zo naar de zin hebt en zoveel mooie dingen meemaakt! Geniet lieverd en ook voor jou een goede jaarwisseling !
    Dikke tuut xx

• 12 December 2016 - 19:13

Susan:

ha die pjirk.
    Wat weer vrolijke verhalen.
    lekker genieten. Dikke tút.

• 12 December 2016 - 19:14

Jikke:

Hey Tik, geweldig wat een verhaal. Fijn dat je het zo treft. ome Dub heeft inmiddels jou karretje effe laten lopen en draait als een tierelier. Starten en lopen. Hier gaat alles zijn gangetje. Wij wensen jou alvast noflike krystdagen en in sûn 2017. Groetnis fan de Hofstee's

• 12 December 2016 - 19:16

Rena:

"Because you're so beautiful" zijn de woorden van een familie uit Maleisië. Mooi van buiten in wie je bent en minstens zo mooi van binnen in alles wat je voor jezelf en voor andere mensen betekent. Je Friese nuchterheid siert je maar als ik deze geweldige avonturen van je lees en af en toe een beetje kippenvel krijg, wil ik kwijt dat jij wel een hele speciale wereldreiziger bent! Meid, jij ook hele fijne feestdagen in het verre Australië en een sprankelend 2017. Laat de kurken daar maar knallen! En weet dat ik ook in het nieuwe jaar, graag al je avonturen wil lezen. Vooral het avontuur van april 2017 :)

• 12 December 2016 - 19:38

Pieta De Boer:

In 1 woord....WOUW....wat ziet het er super uit en dan die verhalen! Geweldig Pjirkje!

• 12 December 2016 - 20:15

Jeannette:

Waaah je straalt leave!! Word er blij van. Be so happy that when others look at you they become happy too! Mis je..lots of love & dikke tut

• 13 December 2016 - 01:46

Lysanne:

Dag skat,
    Het is echt geweldig om te lezen hoe jij geniet van deze te gekke ervaring en al het leuks wat op je pad komt! Ook ik word er helemaal blij van!

Liefs en dikke tut Lys

• 13 December 2016 - 01:46

Lysanne:

Dag skat,

Liefs en dikke tut Lys

• 13 December 2016 - 08:02

Joke:

Hey Lieve pjirk, wat weer een mooi verhaal en wat geniet je van alles.
    Heerlijk om het hele verhaal weer te lezen.
    Bij ons gaat alles goed ook met de kinderen die af en toe nr je vragen hoe het met jou zou zijn. Nu kan ik ze dit verhaal weer vertellen.
    Bij deze alvast fijne feestdagen en een top en gezond 2017.
    Dikke tut.

• 15 December 2016 - 07:16

Arjanne:

Ha Pjirk, wat een toffe belevenissen! Fijn dat je zo snel je draai hebt gevonden! Kerst en NYE worden vast ook bijzonder. Geniet! Leafs.

• 15 December 2016 - 07:20

Arjanne:

Wat grappig, ik bekijk nog even je foto's en herken Demitris van Aruba. Hij kwam daar een vriendin van mij,Monique, opzoeken toendertijd. We hebben toen een mooie casino-avond gehad. Doe hem de volgende Dutchies-borrel maar de groetjes;)

• 18 December 2016 - 21:17

Fetsje:

Heerlijk Pjirkje, lekker genieten....ik wens je hele fijne feestdagen en ben benieuwd hoe dat is in de zomer. Ik kijk uit naar je nieuwe verslag.

• 01 Januari 2017 - 12:26

Klaske Meursing:

Lieve Pjirkje,
    Eindelijk kom ik er aan toe om je avonturen te lezen. Wat een belevenissen. Super dat je dit allemaal doet.
    Mijn goeie voornemen is vaker je blog lezen. Heel veel plezier en een lieve groet van Klaske (juf Mattheusschool).