Tweede week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu Tweede week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pjirkje Mink - WaarBenJij.nu

Tweede week in Sydney

Door: Pjirkje Mink

Blijf op de hoogte en volg Pjirkje

07 November 2016 | Australië, Sydney

Er is alweer een week voorbij in Sydney! Time flies....
Als eerste bedankt voor de leuke reacties! Het is zo leuk om te horen dat jullie aan het meegenieten zijn van mijn avonturen.
Ik heb de afgelopen week weer veel beleefd en Sydney beter leren kennen; tijd voor een update!
Deze week ben ik begonnen met mezelf in te schrijven op diverse sites om werk te vinden. Ik heb al veel vacatures bekeken en op een aantal zelfs gereageerd. Helaas heb ik nog niet mijn droombaan(hihi) gevonden, maar dat komt nog wel.
Ook ben ik verhuisd naar een ander hostel: "Sydney Central YHA"
Dit hostel ligt vlakbij mijn vorige hostel dus heel mooi centraal. Toch vind ik dit hostel veel fijner, o.a omdat hier meer leeftijdsgenoten zijn. (Het vorige hostel was dan ook echt een party-hostel en dat is niet zo goed voor de nachtrust geweest.)
Vanaf mijn kamer heb ik een prachtig uitzicht op het centraal station en bovendien heeft het een zwembad, sauna en een dakterras. Ik zit in een kamer met 5 andere meiden en er zijn ook al een aantal Nederlanders voorbij gekomen. Gezellig!
Vlakbij het hostel ligt een park (Prince Alfred Park) die ik deze week heb ontdekt. Dit park doet me wel wat denken aan Central Park: prachtig groen en ondertussen uitzicht over de grote stad. In dit park ben ik lekker aan het hardlopen en ook heb je hier allemaal fitnessapparaten in de buitenlucht. Ik kan dus nog lekker wat blijven sporten hier!
Een paar hoogtepunten van de afgelopen week:
Op maandag 31 oktober ging ik afspreken met Demitris. Ik heb hem 9 jaar geleden leren kennen tijdens mijn studietijd in Zuid-Afrika. Demitris woont alweer een aantal jaren hier in de stad en het was alweer heel lang geleden dat we elkaar gezien hadden. Tijd om lekker bij te kletsen!
Het was een prachtige dag. We hebben de ferry genomen vanaf Circular Quay naar Manly. Circular Quay is een hele grote haven waar je ook het Opera House en de Harbour bridge vindt. Hier liggen vaak ook luxe cruiseschepen en vanaf hier gaan vele ferry's naar omliggende wijken. Wij gingen dus naar Manly; een buitenwijk die bekend staat om de mooie stranden. De overtocht duurde ongeveer een half uurtje en vanaf de boot hadden we een prachtig uitzicht over de haven van Sydney.
Aangekomen in Manly hebben we een wandeling langs het strand gemaakt en daarna belandden we bij een fancy eettentje aan het strand. Hier hebben we heerlijk geluncht (de lekkerste carpaccio ever!) en bijgekletst onder het genot van 2 flessen wijn. Het was volop genieten; ik heb de hele dag een vakantiegevoel gehad.
Woensdag 2 november heb ik een heerlijke middag in de Royal Botanical Garden gehad samen met Natalie. Ik heb haar in het vorige hostel leren kennen en toen ze vertelde dat ze die middag in het park ging relaxen klonk dat voor mij als een goed plan. De Royal Botanical Garden is een heel groot park, midden in de stad en ook weer vlakbij Circular Quay. Het was die dag ook weer mooi weer; een strakblauwe lucht. Ik heb heerlijk liggen chillen/lezen in mijn Lonley Planet en genoten van de prachtige omgeving.
Deze dag waren Willem Alexander en Maxima ook in Sydney. We liepen langs het Opera House in de hoop een glimp om te vangen van het koningspaar. Dit was helaas niet het geval. Wat we wel zagen waren allemaal mooie geklede mensen die richting het Opera House liepen om het concert bij te wonen. Wat waren wij jaloers!! Gelukkig hebben wij zelf ook nog een leuke avond gehad want we gingen eten bij Jamie's Italian. Heerlijk!!!
Voordat we terugliepen naar het hostel zijn we nog even langs Circular Quay gelopen om dit te bewonderen "by night". We hebben mooie plaatjes geschoten, o.a van het Opera House wat speciaal voor deze avond oranje was gekleurd.
Vrijdag 4 november ging ik op wijntour. Toen ik thuis de Lonely Planet aan het lezen kwam ik erachter dat er vlakbij Sydney een grote wijnregio is: Hunter Vallley. Dit had ik gelijk met uitroeptekens gemarkeerd om snel heen te gaan. Aangekomen in mijn nieuwe hostel lag een folder met allemaal activiteiten die werden aangeboden.
1 daarvan was dus een bezoekje aan de Hunter Valley. Ik heb me gelijk aangemeld en vrijdag was het zover. Met nog 7 andere wijnliefhebbers vanuit verschillende landen (USA, Canada, Italië, Mexico) gingen we die kant op. Het was ongeveer 2 uurtjes rijden. De Hunter Valley is de oudste wijnregio van Australië en heeft meer dan 150 wijnhuizen. Wij hebben er in totaal 3 bezocht, waarbij natuurlijk de wijnproeverijen niet mochten ontbreken. Ik ben de tel kwijtgeraakt maar ik denk dat sowieso wel 20 verschillende wijnen hebben geproefd. Degenen die mij een beetje kennen weten dat ik gek ben op wijn dus ik was helemaal in mijn sas haha. Tussendoor hebben we met z'n allen geluncht bij een luxe resort en hier mocht natuurlijk ook een wijntje bij het eten niet ontbreken. Het was een gezellige dag en iedereen voelde hem aan het einde van de dag wel een beetje hangen.... Op de terugweg lagen we dan ook lekker te slapen in het busje.
Op zondag heb ik weer de ferry naar Manly gepakt.Het was een hele zonnige dag en ik was niet de enige met het idee om naar het strand te gaan. Ik moest wel een uur wachten voordat ik op de boot zat. De drukte heeft er trouwens ook mee te maken dat je op zondag voor 2,50 AUD (nog geen 2 euro) onbeperkt gebruik kunt maken van het openbaar vervoer in Sydney. "Sunday funday". Gelukkig was het wachten de moeite waard want ik heb een heerlijk stranddagje gehad samen met Carmen (mijn kamergenootje). 's Avonds hadden wij het plan om lekker even op stap te gaan. We begonnen met een drankje bij het Opera House. Helaas kwamen we er al vrij snel achter dat alles hier op zondagavond al vroeg sluit, dus verder dan het Opera House zijn we niet gekomen..... Maar snel weer een herkansing!!
Zoals jullie wel kunnen lezen vermaak ik me hier prima in Sydney! Ik vind het echt een hele leuke stad waar veel te zien en te beleven valt.
Voor volgende week staat er nog niet zoveel op de planning, ik leef lekker bij de dag. Zondag 13 november is de enige dag dat ik een activiteit gepland heb staan. Ik heb me ingeschreven voor een 5km run: "San Run For Life" Deze run is voor het goede doel; geld inzamelen voor het kankercentrum. De run begint al vroeg en ik moet om 6:00 uur al in de trein zitten, maar je moet er wat voor over hebben:) Ik heb er in ieder geval zin in en ook in de nieuwe week die hopelijk weer veel leuks gaat brengen!!

  • 07 November 2016 - 03:49

    Lysanne:

    Weer genoten van je verhaal! En aangezien het hier nog "gisteren" is kon ik het mooi nog even lezen voor ik naar bed ga.

    Dikke tut.

  • 07 November 2016 - 06:04

    Marga:

    Super Pjirk!! En die foto's... Fantastisch!!
    Liefs

  • 07 November 2016 - 07:50

    Joke:

    Hey daar, wat weer een leuk verhaal om te lezen! Jij vermaakt je wel.
    En wat goed van je toch lekker hardlopen en voor het goede doel is helemaal top.
    Nou meid veel plezier daar en tot het volgende verhaal mr weer.
    Dikke tut...

  • 07 November 2016 - 08:59

    Dukke:

    Goeiemorgen, voor jou middag daar, met een bakje thee op de bank jou verhaal gelezen dat is een goed begin van de dag.
    Jij hebt het goed naar de zin zo te lezen,Top dat je gaat hardlopen voor het goede doel!!
    Veel plezier voor de komende week,kijk nu al uit naar het vervolg!!
    Dikke tút!!

  • 07 November 2016 - 09:29

    Titia:

    Zal de foto's nog even op de computer bekijken! Waauw ook een top 2e week! Die baan komt er wel :) enjoy Sydney! Xx

  • 07 November 2016 - 17:57

    Irene:

    Heerlijk, Pjirkje...je verhaal en de foto's en ik begrijp dat je versteld staat van zoveel volgers...maar ik geniet van je verhalen ,zoals (blijkbaar) zovelen. Het is je gewoon gegund...Ik wens je nog heel veel mooie ontmoetingen en ervaringen...dike tuut, Irene
    p.s.
    Ivan is inmiddels via Darwin, Maleisie, Sri Lanka naar de Malediven gevlogen (moest nodig even relaxen...hihihih) daarna via India naar Nepal voor een tracking door de Himalaya.....hoopt voor kerst weer thuis te zijn ???!!!!!!

  • 07 November 2016 - 18:36

    Doeke :

    Hey Pjirk!! Leuke verhalen over je belevenissen!! Tis daar natuurlijk nu lekker zomer terwijl wij hier nu al nachtvorst hebben.... geniet en reis overal heen waar weer nieuwe avonturen en vrienden zijn !! Gr. Doeke

  • 07 November 2016 - 19:00

    Rena:

    Wat weer een avontuurlijk verhaal en super mooie foto's. Op zoek naar werk, sportief bezig, leuke mensen ontmoeten en van alles genieten. En dan ook nog de lekkerste carpaccio ever eten? Ik denk dat je zus het water in de mond loopt wanneer ze dit leest, hihi. Wat moet dit toch allemaal goed voor je voelen wanneer je op deze manier je verhaal op papier kan zetten. Het kan dan ook niet anders dan dat je “droombaan” op de loer ligt …. Veel plezier en succes bij alles wereldreiziger! Liefs!

  • 07 November 2016 - 19:24

    Grietje:

    He lieve Pjirk,
    Vanochtend ging bij mij alweer vroeg de wekker, eerst even de telefoon checken, en he mail, een nieuw verhaal online.
    Natuurlijk eerst je verhaal gelezen voor dat ik de dag begon, en zoals Rena al schrijft lijkt die carpaccio me heerlijk! Wie weet kunnen we er volgend jaar als ik je kom opzoeken eens gaan lunchen :)
    Ik vind het zo mooi op te lezen en te zien dat je volop aan het genieten bent, het is je gegund!
    Ik wens je een fijne week toe, en verwacht volgende week maandag wel een nieuwe update ;)
    We keep in touch! Dikke tut Griet

  • 07 November 2016 - 22:01

    Fetsje :

    Whow Pjirkje wat mooi. En wat kan jij leuk
    vertellen. Prachtig...ik kijk al uit naar je volgende
    verhaal.
    Lekker genieten daar..

  • 08 November 2016 - 15:54

    Harm Jan En Lida:

    Hey Pjirk,
    Echt genieten, zeg! Heel relaxed, mooi en gezellig. Met name je foto's geven een extra dimensie aan je verhalen. Hier hadden wij vandaag de eerste sneeuwvlokjes. Grappig hè, dat de wereld zoveel verschillen biedt. Wij wensen je weer een hele goede week en kijken en genieten graag met je mee.

  • 13 November 2016 - 18:56

    Jeannette:

    Topper!! Zoooo jaloersmakend en de foto's zijn om bij weg te dromen...lekker blijven genieten! Dikke tút

  • 14 November 2016 - 15:17

    Linda:

    Ha Pjirk!

    Te gek der siz! Awesome ;-)!Leuk om dyn ferhalen te lezen!
    Gean foaral troch mei genieten! Soad plesier!


  • 20 November 2016 - 08:33

    Klaske:

    Gauw de lap-top iepen,
    wat soe Pjirk wer beleefd ha!!
    Machtich moai,Pjirk.
    Wij folgje dij op de foet!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

....

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2017

Sydney-Bali-Joure

21 September 2017

East Coast

16 Augustus 2017

Update uit Sydney

29 Juli 2017

Hardlopen voor het goede doel

07 Juli 2017

The Outback
Pjirkje

21 oktober op reis naar Australië!

Actief sinds 20 Sept. 2016
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 115817

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 30 November -0001

Het aftellen is begonnen!

23 Oktober 2016 - 30 November -0001

Down Under

Landen bezocht: